Ga vol energie door het leven!

Triggerpoint Reset Methode

Tijdens het ESTA Health Resettraject werk ik met de Triggerpoint Reset Methode. De TRM is een holistische behandelwijze waarin pijnresettechnieken en body- en mindcoaching worden gecombineerd. Ontdek of het ESTA Health Resettraject bij jouw problemen past. Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend adviesgesprek.

Wat is een Triggerpoint?

Ontdek in deze video een korte uitleg van het triggerpoint. Veel gezondheid- en pijnproblemen zoals frozen shoulder, chronische rug- en nekklachten en fibromyalgie hebben te maken met triggerpoints.

Wat is Triggerpoint Reset?

De Triggerpoint Reset Methode is een holistische behandelwijze ontwikkeld door neuromusculair- en pijntherapeut Tim van Orsouw. De TRM is een combinatie van pijnresettechnieken en body- en mindcoaching, samengevoegd in een kortdurend intensief traject waardoor langdurige pijnklachten blijvend verdwijnen. De pijnresettechnieken die worden gebruikt zijn een combinatie van inzichten uit onder andere Bowen, Neurostructional integration technic en Emmet. Deze technieken worden gebruikt om de triggerpoints (pijnlijke plekken in spieren) soepel en zacht te maken, te resetten. Het zijn pijnvrije, zachte technieken op onder andere de bindweefselstructuren. Er wordt geen gebruik gemaakt van naalden of pijnstillers. Er worden ook technieken gebruikt om het zenuwstelsel te kalmeren door bijvoorbeeld te ‘kloppen’ op verschillende punten met veel zenuwuiteinden. Na de reset worden goede beweegpatronen aangeleerd.

Maar het belangrijkste onderdeel van de TRM is het stuk body- en mindcoaching. Je krijgt inzicht in hoe bepaalde onderdrukte emoties en stress van invloed zijn op de pijn en je leert deze emoties en stress te herkennen en te kanaliseren. Dit inzicht is het belangrijkste onderdeel naar pijnvrij worden.

In het coachingstraject, wat ongeveer 8 weken duurt worden al deze verschillende onderdelen gecombineerd. Er is aandacht voor gezonde voeding, beweging, het ontwikkelen van goede (ochtend)routines. Je doet zelf thuis opdrachten met betrekking tot deze onderwerpen en tijdens de zogenaamde resetdag wordt je lichaam behandeld met de resettechnieken en krijg je een aantal coachingssessies.

De kracht van het traject zit in het feit dat je alle factoren die van invloed zijn op je lijf gaat aanpakken en daardoor gaat er ook definitief wat veranderen aan de spanning je lijf, die de oorzaak is van je pijn. De voorbereidende opdrachten zorgen ervoor dat jij zelf de tools krijgt om stressreacties in je lichaam te herkennen. Je leert welke emoties invloed hebben op het lichaam en welke onderdrukte emoties je pijn onderhouden. Dit zorgt voor ont-spanning, verbeterde doorbloeding en daardoor het verdwijnen van je triggerpoints en pijn. De bewustwording van hoe het lichaam werkt heeft vaak grote positieve invloed op het verdwijnen van de pijn. Bovendien leer je ook hoe het anders kan zodat je pijnvrij blijft.

Ik wil ook een pijnvrij leven!

Neem vrijblijvend contact met mij op.

Ontdek of jij geschikt bent voor het ESTA Health Resettraject

• Je hebt langdurige pijnklachten aan rug, nek of schouders
  • Je hebt pijnklachten door het hele lichaam in spieren of gewrichten
  • Je hebt al veel behandelingen ondergaan, van fysiotherapie tot osteopathie, dryneedling, chiropractie, manuele therapie of massages en hebben deze geen blijvende oplossing geboden
  • Je hebt al veel geld uitgegeven om van je pijnklachten af te komen
  • Je hebt het idee dat je al ‘eeuwig’ last hebt van je nek en je schouders en je gelooft zo langzamerhand dat het er gewoon bijhoort
  • Je slaapt slecht, hebt vaak medicijnen nodig om de dag door te komen en je bent voortdurend vermoeid
  • Je klachten wel lijken te verminderen wanneer je op vakantie bent of worden minder als je je ontspant of door warmte
  • Je klachten soms lijken te verspringen, wanneer het met de ene plek goed gaat, lijkt de pijn op een iets andere plek erger te worden
  • Je klachten worden erger tijdens stress of juist na een hele stressvolle periode
  • Je probeert de hele tijd om alle ballen hoog te houden en het lijkt wel of iedereen een beroep op je probeert te doen. Je werkgever, je kinderen, je partner, je vrienden en kennissen. Wanneer heb jij nu eindelijk eens tijd voor jezelf?
  • Je bent het zat en wilt nu eindelijk wel eens van die klachten afkomen
  • Je bent open minded, je bent niet bang om geconfronteerd te worden en durft buiten aangeleerde kaders te kijken en je wilt je nu volledig en gefocusd gaan richten op echt herstel
  • Je wilt graag echte, persoonlijke aandacht en wilt gezien en gehoord worden en niet behandeld worden als een nummer of het zoveelste hopeloze geval dat alleen maar loopt te zeuren
  • Je bent op zoek naar de beste zorg, echte kwaliteit en blijvend resultaat
Ga vol energie door het leven!

Herken jij jezelf in deze omschrijving?

Als jij je nog steeds in de omschrijving herkent dan ben je waarschijnlijk echt klaar voor het ESTA health reset traject. Neem contact met mij op voor een vrijblijvend adviesgesprek!

Ik geloof dat de mens is gemaakt om gezond, levenslustig en vol energie door het leven te gaan. En dat ligt voor jou ook binnen je bereik. Eindelijk weer eens spontane afspraken maken, zonder dat je rekening hoeft te houden met je pijn of beperkingen. Je kan weer heerlijk bewegen, wandelen in de natuur, zwemmen of fietsen.

Dat wat jij wilt. Je bent vrij om te doen hoe jij het wilt.

Bel ESTA health coaching